top of page

Ogólne Warunki Najmu Pojazdów

I.POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejsze Ogólne Warunki Najmu Pojazdu (zwane dalej „OWNP”) określają szczegółowe warunki umów najmu Pojazdów (dalej jako „Umowy” /” Umowa”), zawieranych przez KRZYSZTOFA KAMIŃSKIEGO, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą RONDA RENTAL KRZYSZTOF KAMIŃSKI, z siedzibą w Bielsku-Białej 43-316,  ul. Rajska 5A/2, NIP 7521241951, REGON 528650137, tel. +48 451 282 582, e-mail: bizkonbb@outlook.com.

2. Na Umowę składają się: dokument „Umowa Najmu Pojazdu” wraz z załącznikami oraz OWNP stanowiące integralną część Umowy, a także wszelkie aneksy i porozumienia do Umowy. W zakresie nieuregulowanym w Umowie stosuje się przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego.

3. Przedmiotem najmu jest samochód osobowy, VAN (samochód służący do przewozu do 9 osób łącznie z kierowcą) lub samochód dostawczy, do którego tytuł prawny przysługuje Wynajmującemu, szczegółowo opisany w Umowie (dalej „Pojazd”).

4. Najemcą jest osoba, która zawarła Umowę z Wynajmującym. 

5. Użytkownikiem Pojazdu (tj. kierującym Pojazdem) może być sam Najemca lub inna osoba wskazana w Umowie Najmu Pojazdu jako Użytkownik. Bez zgody Wynajmującego z Pojazdu nie mogą korzystać (jako kierujący) inne osoby, niewskazane w Umowie.

6. Najemca będący osobą fizyczną przed zawarciem Umowy powinien wskazać, czy zawiera ją w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej lub zawodowej, czy jako konsument. Dokumenty związane z najmem zostaną wystawione zgodnie z deklaracją Najemcy, a zmiany w tym zakresie stanowią zmianę Umowy i wymagają zgody obu Stron. Zmiany takie mogą być połączone ze zmianą warunków najmu. Najemca będący konsumentem nie może w szczególności żądać po zwrocie Pojazdu wystawienia dokumentów płatniczych na prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą lub zawodową.

7. Najemcą Pojazdu może zostać:

a. osoba fizyczna, która spełnia łącznie następujące warunki: ukończyła 25 lat – powyższe ograniczenie nie dotyczy wynajmów z OC sprawcy oraz realizowanych na zlecenie firm assistance; posiada ważny dowód osobisty/paszport, a także posiada prawo jazdy uprawniające do użytkowania Pojazdów na terenie RP; jest wpisana do CEIDG - jeżeli zawiera Umowę najmu w zakresie swojej działalności gospodarczej (nie dotyczy konsumentów);

b. osoba prawna (lub jednostka organizacyjna o której mowa w art. 331 Kodeksu Cywilnego), której reprezentant (Użytkownik) zawierający Umowę w imieniu tej osoby: przedstawi dowód swojego umocowania do zawarcia Umowy (np. pełnomocnictwo) – o ile prawo to nie wynika z odpisu KRS; ukończył 25 lat – powyższe ograniczenie nie dotyczy wynajmów z OC sprawcy oraz realizowanych na zlecenie firm assistance; przedstawi ważny dowód osobisty/paszport, a także posiada prawo jazdy uprawniające do użytkowania Pojazdów na terenie RP.

8. Jeżeli Użytkownikiem ma być inna osoba niż sam Najemca, także Użytkownik musi spełniać wymogi wskazane w niniejszym punkcie.

9. Wydający Pojazd, może uzależnić jego wydanie od udokumentowania pełnomocnictwa udzielonego Użytkownikowi a także od                  udokumentowania realizacji wymogów wskazanych w pkt. 7 (poprzez okazanie wskazanych tam dokumentów). 

10. W pojeździe zamontowany jest nadajnik GPS. Wynajmujący zbiera informacje z tego nadajnika w sposób automatyczny i ciągły, ale będzie wykorzystywał te informacje, w tym analizował, tylko w celu zapewnienia bezpieczeństwa własnego mienia poprzez monitorowanie Pojazdu na wypadek jego rzeczywistej lub potencjalnej utraty lub kradzieży lub rozpoznania wyjazdu Pojazdu poza uzgodnione w Umowie granice.

11.Jeżeli z Pojazdu będzie korzystać Użytkownik niebędący Najemcą, to Najemca powinien go poinformować o zasadach korzystania z Pojazdu zgodnie z OWNP.

12. Informuję, że zgodnie z treścią art. 38 ust. 1 pkt 12 oraz art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Najemcy będącemu konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w odniesieniu do umów: m.in. najmu samochodów, jeżeli w Umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi. 

II. REZERWACJA

13. Rezerwacje Pojazdów możliwe są telefonicznie pod numerem +48 451 282 582 lub e-mailem na adres bizkonbb@outlook.com .

14. W przypadku dokonania rezerwacji Pojazdu, Najemca zobowiązany jest wpłacić Wynajmującemu, na rachunek bankowy wskazany przez Wynajmującego, w terminie jednego dnia od dokonania rezerwacji, zadatek w wysokości 20% czynszu najmu Pojazdu. Wpłata zadatku musi zostać dokonana z rachunku osobistego najemcy, imię i nazwisko lub nazwa Najemcy oraz imię i nazwisko/nazwa posiadacza rachunku bankowego powinny być takie same.

15. Wynajmujący udostępni Najemcy drogą mailową niniejsze OWNP wraz z informacją dotyczącą kosztów i innych warunków najmu. Wpłata zadatku jest równoznaczna z akceptacją postanowień OWNP. 

16. W sytuacji, gdy Najemca odwoła rezerwację lub nie stawi się po odbiór Pojazdu w dacie rozpoczęcia Umowy Najmu Pojazdu, Wynajmujący nie jest zobowiązany do zwrotu zadatku. 

17. W przypadku, gdy Najemca nie stawi się po odbiór Pojazdu w dacie rozpoczęcia Umowy, Wynajmujący uprawniony jest do wynajęcia Pojazdu innemu klientowi, a Najemca nie jest uprawniony do podnoszenia względem Wynajmującego jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu. Najemca nie może się także w takim wypadku domagać zwrotu zadatku w jakiejkolwiek części, ani żądać od Wynajmującego wynajęcia mu Pojazdu po wskazanym terminie.

18. W przypadku, gdy na skutek okoliczności niezawinionych przez Wynajmującego, Pojazd nie będzie mógł być wydany Najemcy, w tym np. na skutek awarii technicznej, naprawy, kradzieży, przywłaszczenia, opóźnienia w zwrocie przez poprzedniego klienta, Wynajmujący zwróci Najemcy zadatek a Najemca nie będzie uprawniony do podnoszenia względem Wynajmującego jakichkolwiek dalszych roszczeń.

III. UMOWA NAJMU POJAZDU

19. Umowa zawierana jest przez Strony w formie pisemnej w momencie wydania Pojazdu.

20. Przed podpisaniem Umowy  Wynajmujący umożliwia Najemcy lub działającemu w jego imieniu Użytkownikowi szczegółowe zapoznanie się z Umową Najmu Pojazdu, niniejszymi OWNP oraz Protokołem wydania/zwrotu pojazdu (dalej „Protokół), a także innymi dokumentami najmu, jeżeli są wymagane. 

21. Najemca wynajmuje Pojazd na czas oznaczony wskazany w Umowie.

22. W przypadku chęci przedłużenia okresu korzystania z Pojazdu wskazanego w Umowie lub zamówienia w trakcie trwania Umowy dodatkowych usług, Najemca zobowiązany jest do skontaktowania się z Wynajmującym telefonicznie na numer +48 451 282 582 lub mailowo na adres e-mail: bizkonbb@outlook.com podając numer umowy najmu oraz wskazując nowy okres na jaki najem miałby zostać przedłużony lub nowe usługi dodatkowe. 

23. Wynajmujący w odpowiedzi na powyższe prześle Najemcy na wskazany w Umowie adres e-mail ofertę przedłużenia najmu lub ofertę dotyczącą nowych usług, zawierającą szczegóły dotyczące zmiany Umowy oraz formy płatności. Dokonanie przez Najemcę płatności całej kwoty należności wskazanej w przesłanej wiadomości lub ustalonej telefonicznie w terminie wskazanym przez Wynajmującego jest równoznaczne z akceptacją zmienionych warunków Umowy przez Najemcę. Brak wpłaty w wyznaczonym terminie oznacza, że Umowa nie uległa przedłużeniu lub nie zostają zamówione nowe usługi, a Najemca zobowiązany jest do zwrotu Pojazdu w pierwotnym terminie.

24. Wynajmujący ma prawo odmówić przedłużenia Umowy bez podania przyczyny tej odmowy.

25. Skrócenie okresu najmu wymaga zgody Wynajmującego. Zgoda może zostać wyrażona w formie pisemnej lub w wiadomości e-mail.

26. Wynajmujący ma prawo rozwiązać Umowę z Najemcą w trybie natychmiastowym bez okresu wypowiedzenia w przypadku stwierdzenia, że:

            a. zachodzą okoliczności uzasadniające podejrzenie kradzieży lub przywłaszczenia Pojazdu będącego przedmiotem najmu;

            b. zachodzą okoliczności uzasadniające podejrzenie, że Najemca podał, przy zawarciu Umowy lub w trakcie jej realizacji, nieprawdziwe dane;

            c. Najemca nie dokonał płatności ustalonych w Umowie w terminie wskazanym w stosownym dokumencie płatniczym (faktura, nota) lub nie ustanowił kaucji gwarancyjnej przed wydaniem Pojazdu (także w związku z wymianą Pojazdu na nowy w trakcie trwania Umowy);

            d. Pojazd jest wykorzystywany z naruszeniem postanowień przepisów prawa, niniejszego OWNP (naruszenie zakazów wskazanych w pkt. 36, wyjazd Pojazdem poza granicę Polski bez uprzedniej zgody) lub w sposób niezgodny z jego właściwościami lub przeznaczeniem;

            e. Pojazd jest zaniedbywany w stopniu narażającym go na uszkodzenie lub zniszczenie, lub utratę wartości;

            f. bez zgody Wynajmującego Pojazd jest udostępniany innym osobom niż Użytkownicy wskazani w Umowie;

            g. Najemca wprowadził Wynajmującego w błąd co do spełniania przez Najemcę lub Użytkownika wymagań dotyczących możliwości korzystania z Pojazdu.

27. Oświadczenie Wynajmującego o rozwiązaniu Umowy w trybie natychmiastowym może zostać złożone w formie pisemnej lub dokumentowej, w szczególności poprzez wysłanie oświadczenia na podany przez Najemcę w Umowie adres e-mail lub numer telefonu. Złożenie oświadczenia o rozwiązaniu Umowy w trybie natychmiastowym oznacza konieczność niezwłocznego zwrotu Pojazdu przez Najemcę do miejsca zwrotu ustalonego w Umowie lub wskazanego przez Wynajmującego w ww. oświadczeniu, o czym Wynajmujący poinformuje go w swoim oświadczeniu wyznaczając termin zwrotu. W przypadku braku zwrotu Pojazdu w wyznaczonym terminie Wynajmujący uprawniony jest do jego odbioru na koszt Najemcy.

28. W przypadku niezwrócenia pojazdu przez Najemcę po upływie okresu najmu wskazanego w Umowie lub po upływie terminu wyznaczonego do zwrotu, w przypadku rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym, Najemca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Wynajmującego wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z pojazdu w wysokości określonej w Rozdziale VIII, chyba, że niezwrócenie pojazdu nastąpiło z przyczyn, za które Najemca nie ponosi odpowiedzialności. Jeżeli opóźnienie w zwrocie pojazdu przekroczy 4 godziny, może to skutkować zgłoszeniem przez Wynajmującego do organów ścigania podejrzenia popełnienia przestępstwa paserstwa z art. 284 Kodeksu karnego (Przywłaszczenie).

IV. WYDANIE POJAZDU

29. Wynajmujący oddaje Najemcy do używania Pojazd na podstawie Protokołu wydania/zwrotu pojazdu opisującego w szczególności: stan licznika przebiegu kilometrów oraz stan techniczny Pojazdu w chwili wydania go Najemcy.

30. W momencie wydania Pojazd jest czysty, zatankowany do pełna (dla pojazdów elektrycznych minimalny poziom naładowania przekazywanego pojazdu wynosi 70%) i posiada aktualne badania techniczne oraz kompletne wyposażenie. Wraz z Pojazdem zostanie wydany jeden komplet kluczyków.

31. Najemca przejmuje odpowiedzialność za wynajęty Pojazd z chwilą jego wydania, w tym za działania i zaniechania Użytkownika (jeżeli Użytkownikiem nie jest sam Najemca), do czasu odebrania Pojazdu przez Wynajmującego na podstawie Protokołu wydania/zwrotu pojazdu, podpisanego przez Najemcę (lub w jego imieniu umocowanego Użytkownika) i Wynajmującego.

32. Odebrać Pojazd i podpisać protokół wydania Pojazdu może sam Najemca lub umocowany Użytkownik. Osoba odbierająca Pojazd zobowiązana jest do zapoznania się ze stanem technicznym Pojazdu w chwili jego wydania. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości co do stanu Pojazdu, jego wyposażenia lub zdatności do umówionego użytku powinna zgłosić stosowne uwagi do Protokołu. 

V. ZASADY UŻYWANIA POJAZDÓW

33. Wynajmujący zobowiązany jest do przekazania Najemcy Pojazdu wolnego od wad wpływających na użyteczność Pojazdu.

34. W czasie używania Pojazdu Najemca/Użytkownik zobowiązany jest do:

            a. posiadania przy sobie ważnych dokumentów wymaganych przez kontrolę ruchu drogowego (stosownie do wymagań w kraju podróży)

            b. zabezpieczenia Pojazdu i wyposażenia przed kradzieżą (każdorazowe zamykanie Pojazdu oraz uruchamianie wszystkich zamontowanych systemów zabezpieczających Pojazd, staranne zabezpieczenie poza Pojazdem dokumentów i kluczyków, a także pozostawianiu Pojazdu – w miarę możliwości – na parkingu strzeżonym/posesji zamykanej);

            c. wykonywania własnym kosztem i staraniem obsługi codziennej Pojazdu (sprawdzanie i uzupełnianie oleju silnikowego, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego, AdBlue, płynu do spryskiwaczy, sprawdzanie stanu oraz ciśnienia w oponach, a także prawidłowego działania świateł);

            d. stosowania w pojeździe rodzaju paliwa zgodnie ze specyfikacją silnika podaną w dowodzie rejestracyjnym w rubryce P3, w Protokole wydania/zwrotu pojazdu oraz na pokrywie wlewu paliwa;

            e. utrzymywaniu Pojazdu w należytej czystości a także korzystania z Pojazdu zgodnie z zasadami prawidłowej eksploatacji;

korzystania z Pojazdu zgodnie z jego właściwościami i przeznaczeniem;

            f. przestrzegania przepisów prawa polskiego, w szczególności ustawy prawo o ruchu drogowym, a w przypadku korzystania z Pojazdu poza granicami Polski także przepisów prawa państwa, w którym Pojazd jest używany;

            g. zapłaty mandatów i innych kar związanych z korzystaniem z Pojazdu, o ile Użytkownik zgodnie z przepisami prawa ponosi odpowiedzialność za ich wystawienie i jest zobowiązany do ich pokrycia;

            h. pokrywania opłat za korzystanie z autostrad i innych dróg płatnych, parkingów, garaży, tunelów, wjazdów do stref czystego transportu i podobnych opłat związanych z używaniem Pojazdu lub jego zabezpieczeniem.

35. Najemca zobowiązany jest do zachowania wszystkich oznaczeń firmowych Wynajmującego na wynajętym pojeździe. Usunięcie lub zasłonięcie oznaczeń firmowych Wynajmującego możliwe jest tylko po uzyskaniu każdorazowo uprzedniej zgody Wynajmującego. Zgoda, o której mowa w niniejszym punkcie może zostać udzielona pisemnie lub drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na wskazany przez Najemcę adres poczty elektronicznej.

36. W trakcie trwania najmu zabrania się w szczególności:

            a. udostępniania Pojazdu innym osobom niż uprawnieni Użytkownicy (wskazani w Umowie lub na których zgodę wyraził odrębnie Wynajmujący);

            b. używania Pojazdu poza granicami Polski bez uprzedniej zgody Wynajmującego;

            c. holowania innych Pojazdów wynajmowanym Pojazdem;

            d. wykorzystywania Pojazdu w wyścigach, rajdach czy zawodach;

            e. wykorzystywanie Pojazdu jako taksówki lub realizacji odpłatnego przewozu osób;

            f. użyczenia lub podnajmu Pojazdu osobie trzeciej bez zgody Wynajmującego;

            g. przekraczania dopuszczalnej ładowności Pojazdu;

            h. palenia w pojeździe wyrobów tytoniowych lub innych substancji, korzystania z papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu, zażywania narkotyków lub innych zakazanych środków psychotropowych,

            i. dokonywania w wynajętym pojeździe przeróbek, napraw czy innych zmian sprzecznych z jego właściwościami i przeznaczeniem bez zgody Wynajmującego;

            j. przewożenia wewnątrz Pojazdu zwierząt. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy zwierzę jest przewożone w specjalnie do tego przeznaczonym pojemniku zabezpieczającym przed możliwością uszkodzenia lub zabrudzenia Pojazdu lub zastosowano specjalne maty lub pokrowce zabezpieczające;

            k. użytkowania Pojazdu w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub w stanie nietrzeźwości, pod wpływem narkotyków bądź innych substancji psychoaktywnych osłabiających świadomość lub zdolność reakcji.

37. Używanie Pojazdu poza granicami Polski każdorazowo wymaga uprzedniej zgody Wynajmującego.

38. W przypadku, gdy została wyrażona zgoda na korzystanie z Pojazdu poza granicami Polski, Najemca jest zobowiązany na swój koszt dostosować wyposażenie Pojazdu do wymogów prawa tego państwa trzeciego (w tym także państw tranzytowych). Nie uprawnia to jednak do ingerencji w sam Pojazd. W przypadku wyrażenia zgody, Wynajmujący zapewnia zgodność dokumentów wydanych Najemcy z ogólnymi przepisami dotyczącymi poruszania się Pojazdem na obszarze Unii Europejskiej. W pozostałym zakresie, w szczególności w przypadku istnienia dalej idących wymogów krajowych lub lokalnych, np. związanych z długością pobytu, za spełnienie tych wymogów odpowiada Najemca. W przypadku konieczności dostarczenia przez Wynajmującego dodatkowych dokumentów, ich koszt ponosi Najemca.

39. Zakazane jest wjazd i przemieszczanie się wynajętym Pojazdem na terytorium Rosji (w tym Obwód Kaliningradzki), Białorusi oraz Ukrainy.

40. W przypadku naruszenia zakazów wskazanych w niniejszym Rozdziale Najemca może zostać obciążony dodatkowymi opłatami

41. W przypadku, gdy Wynajmujący zobowiązany będzie do przekazania danych Najemcy lub Użytkownika Pojazdu na wniosek uprawnionego podmiotu (organy administracji: w szczególności policja, prokuratura, sądy lub inne organy bezpieczeństwa i porządku publicznego, Inspekcja Transportu Drogowego, straż miejska lub gminna, organy egzekucyjne itp.; podmioty posiadające tytuł prawny do Pojazdu: w szczególności banki, leasingodawcy, wynajmujący; podmioty uprawnione do dochodzenia opłat związanych z korzystaniem z infrastruktury wykorzystywanej przez Pojazdy), przekazanie danych Najemcy lub Użytkownika następować będzie w wyłącznie w przypadkach, gdy wniosek o przekazanie danych będzie oparty na bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa, a także nastąpi wyłącznie w zakresie niezbędnym do wykonania ciążącego na Wynajmującym obowiązku. Wynajmujący może obciążyć Najemcę opłatą dodatkową za każde takie zdarzenie. Niezależnie od ww. opłaty dodatkowej, w przypadku, gdy Wynajmujący zostanie obciążony opłatą związaną z korzystaniem z Pojazdu w okresie najmu (opłata publicznoprawna, opłata związana z korzystaniem z infrastruktury), za którą odpowiedzialność ponosi Najemca lub Użytkownik, Wynajmujący jest uprawniony do żądania zapłaty przez Najemcę równowartości tej kwoty tytułem naprawienia szkody poniesionej przez Wynajmującego.

42. Najemca zobowiązany jest do przestrzegania wymagań producenta Pojazdu w zakresie obowiązku wykonywania przeglądów okresowych, których interwały oraz terminy każdorazowo wskazane są w protokole przekazania Pojazdu. Dodatkowo Najemca zobowiązany jest do przestrzegania komunikatów wyświetlanych przez system Pojazdu, a także instrukcji otrzymanych od pracownika Wynajmującego. Do obowiązków Najemcy należy:

            a. skontaktowanie się z Wynajmującym pod nr tel. +48 451 282 582lub e-mail:bizkonbb@outlook.com w celu poinformowania o zaistniałym obowiązku wykonania przeglądu/serwisu i ustaleniu procedury dalszego postępowania;

            b. Obowiązek kontaktu z Wynajmującym wynikający z konieczności wykonania przeglądu/serwisu ze względu na zbliżający się termin lub interwał przebiegu powinien być zrealizowany z zachowanie odpowiedniego wyprzedzenia tj. 1500 km lub 14 dni.

43. Wynajmujący pokrywa koszty napraw serwisowych/przeglądów w sytuacji obsługi zgodnie z powyższym, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku konieczności wykonania przeglądu poza RP Wynajmujący zastrzega sobie prawo do partycypacji w kosztach takiej usługi według stawek jakie poniósłby za usługę na terenie RP. W przypadku pokrycia kosztów przez Najemcę zostaną one zwrócone przez Wynajmującego w zakresie określonych czynności dla danego przeglądu z uwzględnieniem zdania poprzedzającego. 

44. Pojazd posiada zamontowane urządzenie uniemożliwiające uruchomienie silnika Pojazdu. W przypadku stwierdzenia przez Wynajmującego, że zachodzą okoliczności uprawniające do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym określonych w pkt. 21 OWNP Wynajmujący uprawniony jest do zablokowania Pojazdu, pod warunkiem zapewnienia środków bezpieczeństwa. Uprawnienie to jest niezależne od prawa do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym zgodnie z pkt. 21 i nie oznacza wypowiedzenia lub rozwiązania Umowy. O skorzystaniu z tego uprawnienia Wynajmujący poinformuje Najemcę przesyłając stosowną informację na wskazany adres e-mail lub nr telefonu (SMS, MMS, komunikator). 

45. W przypadku awarii Pojazdu Najemca zobowiązany jest do jej zgłoszenia Wynajmującemu oraz do postępowania zgodnie z wytycznymi jego przedstawiciela. W przypadku unieruchomienia wynajmowanego Pojazdu na okres dłuższy niż 24 h Wynajmujący zapewni w miarę możliwości samochód zastępczy. W przypadku braku możliwości zapewnienia samochodu zastępczego Wynajmujący zwróci Najemcy część czynszu najmu odpowiednią do okresu awarii uniemożliwiającej korzystanie z Pojazdu.

46. W razie wypadku, kradzieży, uszkodzenia Pojazdu lub jego wyposażenia, w tym w wyniku włamania lub innego czynu zabronionego, Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu Wynajmującemu oraz najbliższej jednostce policji. Najemca zobowiązany jest uzyskać i przedstawić Wynajmującemu poświadczenie od Policji przyjęcia zgłoszenia. Zgłoszenie ww. zdarzeń Policji nie jest równoznaczne ze zwolnieniem się Najemcy z odpowiedzialności z nich wynikającej. Zgłoszenie powinno nastąpić niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 12 h od powzięcia informacji o zdarzeniu przez Najemcę. Jeżeli z przyczyn od niego niezależnych zgłoszenie nie będzie mogło nastąpić w powyższym terminie Najemca powinien dokonać zgłoszenia nie później niż w terminie 12 h po ustąpieniu tych przyczyn.

47. Najemca zobowiązany jest do przekazania Wynajmującemu prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszenia szkody. Wzór formularza zostanie udostępniony Najemcy przez Wynajmującego po zgłoszeniu zdarzenia w formie komunikacji e-mail. W formularzu należy opisać znane Najemcy okoliczności zdarzenia. Wraz z formularzem należy przekazać informację o osobie prowadzącej Pojazd w momencie zdarzenia (o ile dotyczy), posiadanych przez nią uprawnieniach, oraz oświadczenie sprawcy szkody (o ile takie oświadczenie zostało sporządzone). W przypadku kradzieży lub szkody uniemożliwiającej korzystanie z Pojazdu Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu kluczyków oraz dokumentów pojazdu.

48. Wypełniony formularz szkody powinien zostać przekazany Wynajmującemu niezwłocznie, lecz nie później niż 24 h od dnia otrzymania jego wzoru. Jeżeli z przyczyn od niego niezależny nie będzie mogło to nastąpić w tym terminie Najemca powinien dokonać zgłoszenia nie później niż w terminie 24 h po ustąpieniu tych przyczyn. W przypadku braku przekazania wypełnionego formularza szkody z przyczyn dotyczących Najemcy może zostać on obciążony dodatkową opłatą wskazaną w Rozdziale VIII.

49. Najemca zobowiązany jest współpracować z Wynajmującym w procesie likwidacji szkody.

50. Zgłoszenia, formularze, jak i inne oświadczenia dotyczące awarii, kradzieży czy uszkodzeń Pojazdu opisanych powyżej należy dokonywać pisemnie na adres siedziby Wynajmującego wskazany w pkt. 1 lub drogą elektroniczną na adres e-mail: bizkonbb@outlook.com.

VI. OPŁATY

51. Czynsz najmu oraz opłaty za usługi dodatkowe ustalane są w złotych polskich (PLN) w treści Umowy oraz w OWNP. W przypadku zmiany warunków Umowy w trakcie jej trwania (zmiana okresu trwania, usługi dodatkowe) czynsz najmu oraz opłaty za usługi dodatkowe mogą być zawarte w aneksie do Umowy najmu lub w oświadczeniach składanych w formie dokumentowej (np. korespondencja e-mail).

52. Czynsz najmu pobierany jest z góry. Stawka czynszu naliczana jest za każdą rozpoczętą dobę najmu. Opóźnienie w zwrocie Pojazdu do jednej godziny nie powoduje naliczenia płatności za kolejną dobę.

53. Opłaty dodatkowe wynikające z treści Rozdziału VIII będą wskazane na fakturze doręczonej Najemcy w momencie zwrotu Pojazdu lub niezwłocznie po tej dacie i powinny zostać uregulowane nie później niż w terminie 7 dni od daty jej doręczenia Najemcy, jeśli Strony nie ustaliły inaczej w ramach Umowy lub współpracy.

54. Wynajmujący udostępnia następujące sposoby płatności: przelew tradycyjny, gotówką w siedzibie wynajmującego lub BLIK na telefon.

55. Tytułem zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Wynajmującego względem Najemcy związanych z realizacją Umowy, Najemca zobowiązuje się ustanowić na rzecz Wynajmującego kaucję gwarancyjną w formie wpłaty środków na rachunek bankowy lub gotówką w siedzibie Wynajmującego. O wysokości kaucji Najemca zostanie powiadomiony przed zawarciem Umowy.

56. Wysokość kaucji wskazana jest w Umowie. Kaucja nie jest oprocentowana. Kaucja jest ustanawiana w momencie zawarcia Umowy. W przypadku zamiany Pojazdu w trakcie Umowy Najemca zobowiązany jest do ustanowienia nowej kaucji tytułem zabezpieczenia, a dotychczasowa kaucja zostanie rozliczona zgodnie z pkt. 61 w zakresie roszczeń związanych z korzystaniem z poprzedniego pojazdu.

57. Wynajmujący ma prawo rozliczyć z kaucji roszczenia wynikające z Umowy (np. nieuregulowane opłaty, roszczenia związane ze stwierdzonym uszkodzeniem Pojazdu lub jego zwrotem w stanie niezgodnym z OWNP). Rozliczenie z kaucji nastąpi w terminie do 14 dni od zakończenia najmu (od zwrotu Pojazdu w przypadku jego wymiany w trakcie trwania umowy).

58. Zwrot kaucji nie oznacza zrzeczenia się przez Wynajmującego przysługujących mu w stosunku do Najemcy roszczeń powstałych na tle realizacji Umowy.

VII. ZWROT POJAZDU

59. Jeżeli w Umowie nie wskazano inaczej Najemca po zakończeniu Umowy zobowiązany jest zwrócić Pojazd w siedzibie Wynajmującego.

60. W wypadku opóźnienia w zwrocie Pojazdu bez zgody Wynajmującego, Wynajmujący upoważniony jest do odbioru Pojazdu z każdego miejsca oraz do obciążenia Najemcy kosztami związanymi z odbiorem Pojazdu, chyba, że opóźnienie wynikało z przyczyn niedotyczących Najemcy. W przypadku takiego odbioru Pojazdu z zagranicy opłata stanowi iloczyn liczby km (w obie strony) pomiędzy miejscem odbioru a siedzibą Wynajmującego oraz stawki określonej w Rozdziale VIII.

61. Najemca zobowiązany jest zwrócić Pojazd w takim samym stanie jaki został mu przekazany zgodnie z protokołem wydania Pojazdu – w zakresie czystości wewnętrznej oraz zewnętrznej, stanu technicznego oraz stanu paliwa lub poziomu naładowania czy też wyposażenia Pojazdu wraz z kompletem dokumentów i kluczyków. W przypadku naruszenia powyższego zobowiązania Wynajmujący jest uprawniony do naliczenia dodatkowych opłat wskazanych w Rozdziale VIII.

62. Zabronione jest przekazywanie kluczyków od Pojazdu oraz dokumentów Pojazdu osobom nieuprawnionym.

63. Najemca jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia stanu Pojazdu przed jego zwrotem oraz zgłoszenia wszelkich widocznych lub znanych mu wad i uszkodzeń do Protokołu wydania/zwrotu pojazdu. Protokół powinien zostać podpisany przez Wynajmującego oraz Najemcę (lub upoważnionego Użytkownika). Jeżeli Najemca uchyla się od udziału w odbiorze Pojazdu lub podpisaniu Protokołu Wynajmujący może dokonać odbioru Pojazdu jednostronnie, podpisując Protokół odbioru i czyniąc stosowną wzmiankę.

64. Jednostronnego odbioru Pojazdu (podpisując protokół odbioru i czyniąc stosowną wzmiankę na protokole) Wynajmujący dokonuje także w sytuacji zwrotu Pojazdu bez udziału Wynajmującego (np. w serwisie, na lotnisku, na parkingu lub w innym umówionym miejscu), jeśli tak zostało uzgodnione z Wynajmującym i potwierdzone przez Wynajmującego w formie dokumentowej. Odbiór Pojazdu nastąpi najpóźniej w ciągu następnego dnia roboczego od zwrotu Pojazdu.

65. Wynajmujący w sytuacji odbioru Pojazdu bez udziału Najemcy lub Użytkownika dokona oględzin Pojazdu z należytą starannością i jednostronnie wypełni i podpisze sporządzony protokół, a następnie prześle go na adres e-mail wskazany przez Najemcę. Najemca lub Użytkownik w terminie 48 godzin od otrzymania wiadomości e-mail może dokonać zgłoszenia ewentualnych uwag do otrzymanego dokumentu. Po tym terminie uwagi Najemcy co do treści protokołu będą rozpatrywane w trybie reklamacji.

VIII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ NAJEMCY

66. Pojazd posiada ubezpieczenie OC i AC. Treść aktualnych ogólnych warunków Umowy ubezpieczenia zostaje przekazana Najemcy przez Wynajmującego przed zawarciem umowy i stanowi załącznik do Umowy.

67. Najemca ponosi odpowiedzialność za szkodę poniesioną przez Wynajmującego na zasadach wynikających z przepisów prawa, w szczególności z kodeksu cywilnego.

68. Szkodą Wynajmującego, w zależności od danego zdarzenia, może być np.: koszt naprawy uszkodzeń Pojazdu lub jego wyposażenia, wartość zniszczonego Pojazdu lub brakującego wyposażenia, utrata wartości Pojazdu, strata związana z brakiem możliwości wynajęcia uszkodzonego lub zniszczonego Pojazdu w okresie jego przestoju na czas niezbędnej naprawy.

69. Odpowiedzialność Najemcy wynikająca z Umowy co do zasady jest ograniczona do wysokości udziału własnego określonego w Umowie, przy czym udział własny liczony jest odrębnie za każde pojedyncze zdarzenie wywołujące szkodę. Za pojedyncze zdarzenie uznaje się zdarzenie wywołujące daną szkodę- tożsame co do miejsca, czasu oraz przyczyn jego wystąpienia. Jeżeli w Umowie nie została ustalona wysokość udziału własnego to wynosi on 3000 zł.

70. Ograniczenie odpowiedzialności Najemcy do wysokości udziału własnego nie dotyczy sytuacji:

            a. uszkodzenia Pojazdu bądź jego kradzieży powstałej w wyniku jego umyślnego działania, zaniechania lub rażącego niedbalstwa;

            b. szkody, w tym wynikającej z kradzieży powstałej w wyniku pozostawienia bez nadzoru w pojeździe lub w innym miejscu ogólnodostępnym dokumentów Pojazdu lub kluczyków;

            c. uszkodzenia wnętrza Pojazdu;

            d. uszkodzenia Pojazdu podczas prowadzenia w stanie po spożyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwym, po spożyciu narkotyków lub środków psychotropowych lub bez ważnego na terytorium Polski prawa jazdy;

            e. szkody powstałej, gdy osobą kierującą była osoba nieupoważniona zgodnie z Umową lub OWNP do prowadzenia Pojazdu;

            f. szkody powstałej w związku z wyjazdem Pojazdem poza terytorium Polski bez zgody Wynajmującego;

            g. nieuzasadnionego niedostarczenia, dostarczenia niekompletnego lub nieprawdziwego formularza zgłoszenia szkody lub nieuzasadnionego niedopełnienia innych obowiązków wymaganych przez ubezpieczyciela w toku czynności związanych z likwidacją szkody, wskutek czego nastąpiła odmowa wypłaty odszkodowania;

            h. w przypadku, jeżeli kierowca zbiegł z miejsca wypadku;

            i. przekroczenia dopuszczalnej prędkości, ładowności lub innego naruszenia przepisów o ruchu drogowym obowiązujących w miejscu wystąpienia kolizji lub wypadku drogowego, jeżeli było to przyczyną szkody;

            j. uczestnictwa w zawodach, rajdach, wyścigach, pokazach i innych tego typu imprezach, a także wykorzystywania Pojazdu jako taksówki lub do odpłatnego przewozu osób;

            k. posłużenia się nieprawdziwymi danymi lub dokumentami w celu wynajęcia Pojazdu;

            l. wykorzystywania Pojazdu niezgodnie z przeznaczeniem co przyczyniło się do powstania szkody.

71. Ograniczenie odpowiedzialności do wysokości udziału własnego nie dotyczy także obowiązku zapłaty opłat wskazanych w Rozdziale IX związanych z niewłaściwym używania Pojazdu, jego niewłaściwego zabezpieczenia, utratą jego wyposażenia, dokumentów, kluczyków do Pojazdu.

72. W przypadku naruszenia Umowy i wyrządzenia szkody, zgodnie z treścią kodeksu cywilnego, to na Najemcy spoczywa ciężar udowodnienia, że naruszenie Umowy, w tym warunków OWNP, nastąpiło z przyczyn, za które nie ponosi odpowiedzialności. Dowody te stanowić może (katalog niewyczerpujący): pisemne oświadczenie sprawcy zdarzenia lub notatka urzędowa Policji z miejsca zdarzenia, w której zostaną szczegółowo opisane jego okoliczności lub dokumentacja postępowania przygotowawczego w przypadku kradzieży lub innych zdarzeń przestępnych.

73. W przypadku szkody/kolizji, która będzie naprawiania z OC innego uczestnika ruchu (sprawcy), Najemca nie ponosi kosztów związanych z niewykorzystaniem okresu najmu i innych kosztów. Najemca nie zostaje obciążony żadnymi kosztami, jednakże zobowiązany jest współdziałać z zakładem ubezpieczeń w zakresie niezbędnym do likwidacji szkody, zgodnie z brzmieniem niniejszego OWNP jak i uzasadnionymi żądaniami zakładu ubezpieczeń likwidującego szkodę.

IX. CENNIK OPŁAT DODATKOWYCH

74. Opłaty za usługi dodatkowe realizowane w związku z Umową:

            a. wynajem fotelika dziecięcego: 49 PLN / wyjazd;

            b. wynajem bagażnika na rowery THULE – 99 PLN/ wyjazd;

            c. wyrobienie nowego dowodu rejestracyjnego (brak zwrotu lub zniszczenie dokumentu) – 350 PLN;

            d. wyrobienie tablic rejestracyjnych (brak tablicy w zwróconym pojeździe) – 350 PLN;

            e. czyszczenie Pojazdu: mycie Pojazdu na zewnątrz lub odkurzanie wewnątrz – 200 PLN;

            f. mycie pojazdu z koniecznością prania tapicerki - 400 PLN;

            g. bezumowne korzystanie z Pojazdu po upływie okresu najmu - 200% dziennej stawki czynszu najmu wskazanej w Umowie za każdy dzień bezumownego korzystania;

            h. przywrócenie Pojazdu do stanu pierwotnego w związku z demontażem, zamianą części Pojazdu lub dokonaniem przeróbki bądź naprawy bez zgody Wynajmującego – 2 000 PLN + koszty przywrócenia zgodnie z wyceną ASO;

            i. przedterminowe rozwiązanie Umowy najmu z winy Najemcy (wynajem krótkoterminowy) – wysokość 50% opłaty pozostałej do końca Umowy;

            j. przedterminowe rozwiązanie Umowy najmu z winy Najemcy (wynajem średnio- i długoterminowy) – wysokość 1 miesięcznej opłaty za najem;

            k. administracyjna obsługa zapytań dotyczących wskazania Użytkownika Pojazdu kierowana przez podmiot uprawniony - 100 PLN;

            l. wykonanie kosztorysu naprawy Pojazdu na życzenie Najemcy innego niż Konsument - 300 PLN;

            m. podstawienie lub odbiór poza siedzibą Wynajmującego – 99 PLN + 2PLN za kilometr

            n. odbiór Pojazdu z zagranicy z przyczyny leżącej po stronie Najemcy – 300 PLN + 3 PLN / km (liczone w obie strony z siedziby Wynajmującego);

            o. uzupełnienie paliwa lub naładowanie baterii (dot. samochodów elektrycznych) do stanu wymaganego Umową - 100 PLN + koszt paliwa/ładowania.

75. Kary Umowne związane z naruszeniem obowiązków wynikających w Umowy:

            a. przekroczenie terminu przeglądu Pojazdu lub utrata gwarancji na Pojazd - z winy Najemcy (osoby kierującej Pojazdem) – 10 000 PLN;

            b. złamanie zakazu palenia tytoniu, korzystania z papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu, zażywania narkotyków w pojeździe - 1500 PLN;

            c. złamanie zakazu przewożenia zwierząt bez zabezpieczeń - 500 PLN;

            d. holowanie innych Pojazdów wynajętym Pojazdem - 1500 PLN;

            e. uczestnictwo w zawodach, rajdach, wyścigach, pokazach i innych tego typu imprezach, a także wykorzystywania Pojazdu jako taksówki lub do odpłatnego przewozu osób –  10 000 PLN;

            f. udostępnienie Pojazdu osobie nieposiadającej uprawnień do kierowania Pojazdem na terenie RP – 10 000 PLN;

            g. udostępnienie Pojazdu osobie trzeciej bez zgody Wynajmującego – 10 000 PLN;

            h. przemieszczenie Pojazdu poza granice Polski bez wymaganej zgody– 10 000 PLN;

            i. niedozwolone przemieszczenie Pojazdu poza granice Polski – Rosja (w tym Obwód Kaliningradzki), Białoruś, Ukraina - 20 000 PLN;

            j. uszkodzenie, zgubienie lub utrata kluczyka bądź pilota od Pojazdu – 2 500 PLN;

            k. zatankowanie Pojazdu niewłaściwym rodzajem paliwa – zgodnie z wy-ceną z ASO;

            l. uszkodzenie felgi aluminiowej (za każdą felgę) - 1000 PLN;

            m. uszkodzenie felgi stalowej (za każdą felgę) - 500 PLN;

            n. usunięcie oznaczeń Wynajmującego z Pojazdu – 2000 PLN;

            o. zgubienie biletu parkingowego wystawionego przez operatora parkingu - 250 PLN;

            p. niedostarczenie dokumentów szkodowych, notatki policyjnej, oświadczenia sprawcy– 1500 zł.

76. Najemca może uwolnić się z obowiązku zapłaty ww. kar Umownych w sytuacji, jeżeli udowodni, że do zdarzenia w związku, z którym je naliczono doszło z przyczyn, za które nie ponosi odpowiedzialności.

77. Wynajmujący ma prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych wynikających z kodeksu cywilnego w przypadku, gdy wysokość szkody przewyższa należną karę Umowną.

X. REKLAMACJE

78. Reklamacje należy kierować listownie na adres siedziby Wynajmującego wskazany w pkt. 1 lub na adres e-mail: bizkonbb@outlook,com.

79. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania przez Wynajmującego zgłoszenia reklamacyjnego.

80. Rekomenduje się, aby w reklamacji wskazywać: imię i nazwisko/nazwę Klienta oraz jego dane kontaktowe, numer Umowy znajdujący się na Umowie, informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, żądanie co do sposobu rozpatrzenia reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji.

81. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Najemca zostanie poinformowany elektronicznie, poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres mailowy wskazany przez Najemcę- jeżeli reklamacja wpłynęła e-mailem lub listownie na adres pocztowy wskazany przez Najemcę- jeżeli reklamacja wpłynęła listownie.

XI. DANE OSOBOWE

82. Administratorem danych osobowych Najemców jest KRZYSZTOF KAMIŃSKI, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą RONDA RENTAL KRZYSZTOF KAMIŃSKI, z siedzibą w Bielsku-Białej 43-316,  ul. Rajska 5A/2, NIP 7521241951, REGON 528650137, tel. +48 451 282 582, e-mail: bizkonbb@outlook.com („Administrator”). Administrator przetwarza dane osobowe Najemców w celu:

            a. zawarcia i obsługi Umowy zawartej z Administratorem;

            b. prowadzenia komunikacji w sprawach związanych z zawarciem i wykonaniem Umowy;

            c. obsługi płatności elektronicznych, gdy w tej formie dokonywana jest płatność;

            d. rozpatrywania ewentualnych reklamacji;

            e. realizacji obowiązków ciążących na Administratorze wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym np. prawa podatkowego;

83. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Najemcy przez Administratora, w tym o przysługujących prawach dostępne są w klauzuli obowiązku informacyjnego dołączonej do OWNP bądź przekazanej Najemcy przez Wynajmującego w formie elektronicznej.

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

84. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w pojeździe i znajdujące się w nim w chwili zwrotu Pojazdu. Pozostawienie takich przedmiotów w pojeździe nie stanowi zawarcia Umowy przechowania ani nie nakłada na Wynajmującego innych obowiązków związanych z ich przechowaniem lub magazynowaniem.

85. Wszelkie spory wynikłe na tle realizacji Umowy Strony zobowiązują się rozwiązać w pierwszej kolejności polubownie.

86. W przypadku braku osiągnięcia porozumienia i konieczności skierowania sprawy na drogę sądową Sądem właściwym będzie każdorazowo sąd powszechny właściwy dla Wynajmującego.

87. Strony zobowiązują się niezwłoczne do zawiadamiania o zmianie adresu do doręczeń, pod rygorem uznania oświadczeń i pism kierowanych na dotychczasowy adres za doręczone, z zastrzeżeniem, że nie ogranicza to realizacji praw przysługującym konsumentom.

88. Akceptacja niniejszych OWNP jest równoznaczna z akceptacją przesyłania faktur elektronicznych.

89. W przypadku, gdy Najemca nie akceptuje przesyłania faktur elektronicznych zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Wynajmującego.

90. O ile z Umowy lub OWNP nie wynika inaczej korespondencja między Stronami związana z realizacją Umowy odbywać się będzie poprzez komunikację e-mail na adres e-mail Najemcy wskazany w Umowie. Dotyczy to także przesyłania wezwań do zapłaty dla Najemców innych niż konsumenci.

91. Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Wynajmującego o zmianie adres e-mail jaki ma być wykorzystywany do korespondencji związanej z realizacją niniejszej Umowy.

92. Zmiany Umowy wymagają formy pisemnej lub dokumentowej.

93. Najemca oświadcza, że zapoznał się z niniejszymi OWNP oraz że:

            a. podane przez niego dane są zgodne ze stanem rzeczywistym;

            b. posiada pełną zdolność do czynności prawnych;

            c. otrzymał informację o zasadach przetwarzania danych osobowych;

            d. posiada wymagane uprawnienia pozwalające na kierowanie Pojazdem, a w szczególności, że nie jest pozbawiony na mocy orzeczenia sądu lub kompetentnego organu, prawa kierowania Pojazdem mechanicznym;

            e. nie toczy się przeciwko niemu żadne postępowanie mogące doprowadzić do pozbawienia go uprawnień do kierowania Pojazdem mechanicznym.

bottom of page